۱۳۹۲ آبان ۳۰, پنجشنبه

92 - معنی اشداء علی الکفار چیست ؟

پاسخ به : سوالات قرآن برای ترویج و نشر فرهنگ کتاب آسمانی 92
عزیزان خردمند یکتاپرست برخی گروه های منحرف ضد اسلامی برای توجیه خشونت و قتل و غارت و آدم کشی آیاتی از قران را منسوخ مینامند و برخی را تحریف میکنند تا کسی نتواند به مفهوم ایات پی ببرد لطفآ با تدبر و اندیشه در آیات کتاب مبین بفرمایید معنی اشداء بر کافران در آیه ی زیر چیست ؟
مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعاً سُجَّداً يَبْتَغُونَ فَضْلاً مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَاناً سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْراً عَظِيماً [الفتح : 29] محمد رسول خداست و کسانی که با او هستند نسبت به کفار محکم و استوار هستند و میان خودشان رحم کننده هستند آنها را می بینی که رکوع و سجده می گذارند و بدنبال جستجوی نعمت یا رحمتی و خشنودی از خدا هستند علامت آنها در صورتهایشان از اثر سجده ها نمایان است آنگونه است مثل آنها در تورات و مثل آنها در انجیل که مانند زراعتی هستند که نهال خود را بیرون آورد و آن را تقویت میکند و آن را محکم میکند تا اینکه بر ساقه ی خودش تعادل پیدا میکند زارعان را به تعجب وا میدارد و حتمآ با وجود آنها (مومنان) کافرا ن خشمگین میشوند خدا به کسانی از آنها که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند آمرزش و پاداش بزرگی را وعده داد ﴿۲۹﴾

جواب :
برای پاسخ به این سوال ترجیح میدهم بایک تست سوالی از شما بکنم اگر من هزار سلاح کلاشنیکف به شما بدهم و هزار عدد قران به شما بدهم تا بین کسانی که مدعی جهاد فی سبیل الله هستند پخش کنید و شما از آن مجاهدان بپرسید که چند نفرسلاح می خواهند همه از شما طلب سلاح می کنند و اگر از انها بپرسید بین سلاح و قران یکی را انتخاب کنند عده ی کمی از این مدعیان جهاد ترجیح می دهند که با فهم قران جهاد کنند و قران را از شما برای فهمیدن و جهاد خواهند گرفت اما اکثر قریب به اتفاق مدعیان جهاد بجای فهم قران از شما طلب سلاح می کنند من به شما می گویم که از هزار نفر مدعی جهاد شاید 20 نفر هم نباشند که قران را انتخاب کنند تمام کسانی که سلاح می گیرند از ان استفاده می کنند برایشان مهم نیست در کجا و چگونه وقتی سلاح بدست گرفتند بار ایدئو لوژیکی ندارند که کنترلشان کند و انها تبدیل به جانیان بی رحمی میشوند که بنام اسلام ادم میکشند مسلمان را هم میکشند به اتهامات واهی که شیطان نفس برایشان تعیین میکند (مرتد ، منافق ، کافر ، فاسق ، و....... ) اما کسانی که قران را برای جهاد انتخاب می کنند مجاهدان واقعی هستند که اگر سلاح را بدست گیرند از آن برای فساد و تباهی و تجاوز و قتل و غارت استفاده نخواهند کرد این وضعیت امروز مسلمانهای مدعی جهاد است که جهاد را مقدس نمی شمارند و جهاد را با غارتگری و جنایت و آدم کشی و قتل و تجاوز اشتباه میگیرند زیرا نمی فهمند جهاد با قتال فرق دارد شیوخ و بزرگان و سرکردگان انها هم که فتوای خونریزی و کشتار میدهند به اندازه ی همین ها احمق و نادان هستند زیرا قران بروشنی وصف حال مومنان را در هنگامی که به آنها قدرت داده میشود اینگونه بیان می کند که به فساد و تباهی در زمین نمی کوشند بلکه به اصلاح می کوشند

الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ [الحج : 41] کسانی که اگر در زمین به آنها اقتدار دهیم نماز را بپا میدارند و زکات را میدهند و به نیکی فرمان میدهند و از بدی باز میدارند و عاقبت کارها مخصوص خداست ﴿۴۱﴾
شدید بودن در قران به معنی استوار بودن و محکم بودن و نیرو مند بودن است به کلمه ی اشد در آیات زیر توجه کنید آیا از معنی شدید کشتار و یا کشتن استنباط می کنید ؟
وَمِنَ النَّاسِ مَن يَتَّخِذُ مِن دُونِ اللّهِ أَندَاداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللّهِ وَالَّذِينَ آمَنُواْ أَشَدُّ حُبّاً لِّلّهِ وَلَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ إِذْ يَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلّهِ جَمِيعاً وَأَنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعَذَابِ [البقرة : 165] و از مردم کسی است که غیر از خدا همانندهایی (برای خدا) می گیرد که دوستشان دارند مانند دوست داشتن خدا و کسانی که باور دارند در دوستی برای خدا شدیدترند و کاش کسانی که ستم کردند وقتی که ببینند عذاب را . می دیدند که همۀ نیرومندی برای خداست و آنکه خدا شدید تر است در عذاب ﴿۱۶۵﴾
ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُكُم مِّن بَعْدِ ذَلِكَ فَهِيَ كَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً ................ [البقرة : 74] سپس دلهایتان بعد از این سخت شد و شد مانند سنگ یا سخت تر ............. ﴿۷۴﴾
فَإِذَا قَضَيْتُم مَّنَاسِكَكُمْ فَاذْكُرُواْ اللّهَ كَذِكْرِكُمْ آبَاءكُمْ أَوْ أَشَدَّ ذِكْراً فَمِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا وَمَا لَهُ فِي الآخِرَةِ مِنْ خَلاَقٍ [البقرة : 200] وهر وقت عبادت های خود را گذراندید پس خدا را یاد کنید مانند یاد کردن پدرانتان یا شدیدتر در یاد کردن و از مردم کسی است که می گوید پرودگار ما به ما در دنیا بده و برای او در آخرت بهره ای فراوان نیست﴿۲۰۰﴾
أَوَلَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَيَنظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ كَانُوا أَشَدَّ مِنْهُمْ قُوَّةً وَأَثَارُوا الْأَرْضَ وَعَمَرُوهَا أَكْثَرَ مِمَّا عَمَرُوهَا وَجَاءتْهُمْ رُسُلُهُم بِالْبَيِّنَاتِ فَمَا كَانَ اللَّهُ لِيَظْلِمَهُمْ وَلَكِن كَانُوا أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ [الروم : 9] آیا در زمین گردش نمی کنند تا بنگرند عاقبت کسانی که قبل از آنها بودند چگونه بود ؟ آنها قوی تر از آنها بودند و زمین را بیشتر دگرگون کردند و آبادش ساختند بسیار بیشتر از آنچه آنها آباد کردند و رسولانشان با دلایل روشن برایشان آمدند و شایسته ی خدا نبود که به آنها ستم کند ولیکن آنها به خودشان ستم میکردند ﴿۹﴾
ثُمَّ لَنَنزِعَنَّ مِن كُلِّ شِيعَةٍ أَيُّهُمْ أَشَدُّ عَلَى الرَّحْمَنِ عِتِيّاً [مريم : 69] سپس بر میکنیم از هر گروهی هرکام که در سرکشی بر خدای مهربان شدیدتر بود ﴿۶۹﴾
وَكَذَلِكَ نَجْزِي مَنْ أَسْرَفَ وَلَمْ يُؤْمِن بِآيَاتِ رَبِّهِ وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَشَدُّ وَأَبْقَى [طه : 127] و آنگونه کیفر میدهیم آنکس را که از حدود زیاده روی کند و به آیات پروردگارش ایمان نمی آوردو البته عذاب آخرت شدیدتر و پایدار تر است ﴿۱۲۷﴾

برخی از مسلمانها بدلیل دوری از قران بسیار آسیب پذیر هستند و با وزش نسیمی دچار تلاطم میشوند زیرا ریسمان محکم الهی را رها کرده و به خرافات و توهمات خود پایبند شده اند و در مقابل نغمه ها ی مشرکین نیرومند و محکم نیستند و برخی با تمسخر کافران جا خالی می کنند و برخی برای بدست آوردن امکاناتی اندک از باور خود دست می کشند و خداوند صفت مومنان واقعی که رسالت محمد رسول الله را باور کرده اند را از سست عنصرها یی که ادعای ایمان می کنند و از کلام خدا هیچ نمی دانند در این آیه جدا کرده زیرا مومنان حقیقی با تمسک و تفکر و تدبر و تعقل در آیات قران ایین رهایی اسلام را درک کرده اند و هرگز در مقابل مجادله با کفار دچار تردید نخواهند شد و با وزش تند بادها هم تاب ایستادن خواهند داشت و میتوانند با کافران مجادله ی به احسن کنند
محمد رسول خداست و کسانی که با او هستند نسبت به کفار محکم و استوار هستند و میان خودشان رحم کننده هستند{ (اشداء با این معنی نیست که آنها فقط در مقابل کسانی که بروی آنها شمشیر میکشند استوار هستند بلکه اشداء یعنی باصلابت و نیرو سخن خدا را میگویند و از آن دفاع میکنند همانگونه که آیات دیگر قرآن نیز این را تایید میکند>>> ادْعُ إِلِى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ [النحل : 1۲۵] برای برسی بیشتر به لینک رجوع کنید http://www.quranmoslems.blogspot.com/…/…/blog-post_2787.html ) } آنها را می بینی که رکوع و سجده می گذارند و بدنبال جستجوی نعمت یا رحمتی و خشنودی از خدا هستند علامت آنها در صورتهایشان از اثر سجده ها نمایان است آنگونه است مثل آنها در تورات و مثل آنها در انجیل که مانند زراعتی هستند که نهال خود را بیرون آورد و آن را تقویت میکند و آن را محکم میکند تا اینکه بر ساقه ی خودش تعادل پیدا میکند زارعان را به تعجب وا میدارد و حتمآ با وجود آنها (مومنان) کافرا ن خشمگین میشوند خدا به کسانی از آنها که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند آمرزش و پاداش بزرگی را وعده داد ﴿۲۹﴾
دین خدا آیین کشتار و تجاوز و قتل و غارت نیست قتال و جنگ در راه خدا بدستور قران فقط با کسانی مجاز است که در میدان نبرد با شما می جنگند و تجاوز و تعدی در قران منع شده
وَقَاتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلاَ تَعْتَدُواْ إِنَّ اللّهَ لاَ يُحِبِّ الْمُعْتَدِينَ [البقرة : 190] و در راه خدا با کسانی بجنگید که با شما می جنگند و(به کسی) تجاوز نکنید که به یقین خدا تجاوز گران را دوست ندارد ﴿۱۹۰﴾
و اگر کسانی که با شما می جنگند دست از جنگ کشیدند خدا می فرماید که شما نیز باید جنگ را متوقف کنید و خدا امرزنده ی مهربان است
فَإِنِ انتَهَوْاْ فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ [البقرة : 192] و اگر خاتمه دادند (دست از جنگ کشیدند) البته خداست آمرزنده مهربان ﴿۱۹۲﴾
هرگز در قران شدید به معنی کشتار و قتل و غارت و تجاوز نیست آیات متعدد دیگری در قران هست که در ان شدید و مشتقات ان آمده اما همگی به معانی است که در بالا نوشتم
حال به نظر شما از دو گروه که در ابتدا برایتان توضیح دادم به نظر شما کدام گروه میتوانند اشداء علی الکفار باشند و به نظر شما چند در صد مسلمین از کلام خدا و احکام قران تبعیت میکنند و دچار انحراف و اعوجاج نمی شوند به شما می گویم
گروه های تروریست که امروز بنام اسلام مرتکب جنایت و غارت میشوند و در زمین به فساد می کوشند و انسانها را اواره و بی خانمان می کنند و بنام اسلام زنان را به اسارت برده و بعنوان کنیز بفروش میرسانند و انسانها را میکشند و از بین میبرند هرگز نمیتوانند خود را مصداق آیه اشداء علی الکفار بدانند زیرا آنها نه از کلام خدا بلکه از هوی و هوس و اوهام و خرافات پدرانشان پیروی می کنند
معنی حقیقی اشداء علی الکفار مسلح شدن به سلاح اندیشه و آگاهی همراه با خلوص است و فهم کلام خداوند و عمل نمودن به فرمان خدا بصورت مخلصانه و نیامیختن توهمات و خرافات با کلام خدا به هنگام مواجه شدن در مقابل ناباوران اگر آنها گفتگو و جدل کردند جدل به احسن و اندرز نیکو دادن با حکمت است و چنانچه در صدد جنگیدن و نابودی مسلمین بودند مقابله ی به مثل طبق دستورات خداوند در قران تکلیف مسلمانهاست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر