۱۳۹۲ آبان ۳۰, پنجشنبه

20 - اگر خدا شیطان را گمراه ساخت دیگر چرا او را مجازات خواهد کرد ؟

سوالات قرآن برای ترویج و نشر فرهنگ کتاب آسمانی 20
دوستان خرد مند با تفکر و تدبر در آیات زیر با ترجمه های غلطی که از آن شده لطفآ بفرمایید آیا خدا شیطان را گمراه ساخت ؟ و اگر خدا شیطان را گمراه ساخت دیگر چرا او را مجازات خواهد کرد ؟
قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَيْتَنِي لأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الأَرْضِ وَلأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ [الحجر : 39]
قَالَ فَبِمَا أَغْوَيْتَنِي لأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَكَ الْمُسْتَقِيمَ [الأعراف : 16]
جواب : کلمه ی اغویتنی از ریشه ی غوی به معنی گمراه شد راه را گم کرد گم شد غاوی به کسی گفته میشود که مایوس و نا امید و ناکام است به معنی تنها گذاشتن گذاشتن هم هست ابلیس همان کسی است که از فرمان خداسر پیچید و به آدم سجده نکرد نام او در قرآن امده و اسم خاص است از ریشه ی بلس به معنی نا امید و مایوس است او با تکبردر جواب خدا که میگوید چرا به آدم سجده نکردی ؟ میگوید من را از آتش آفریدی و آدم را از خاک آفریدی من از او بالاترم و به او سجده نکرد در واقع تکبر ابلیس او را از خدا نا امید کرد و مایوس شد که خدا آدم را بر او ارجح تر قرار داده و حاضر به سجده نشد و میگوید حال که من را ناامید کردی و مایوس ساختی به من مهلت بده تا نشانت دهم موجودی را که به من ترجیح دادی چگونه موجودی است و خدا به او مهلت می دهد و بر خلاف ترجمه های غلط خدا شیطان را گمراه نکرد بلکه شیطان بر اساس کبر و غرورش مایوس و نا امید شد
قَالَ فَبِمَا أَغْوَيْتَنِي لأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَكَ الْمُسْتَقِيمَ [الأعراف : 16] (ابلیس) گفت : به خاطر چیزی که من را نا امید کردی درراه راست بسوی تو در کمین آنها می نشینم 16
قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَيْتَنِي لأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الأَرْضِ وَلأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ [الحجر : 39] (ابلیس) گفت همانگونه که که من را ناامید کردی برایشان در زمین (کارهای بد را) آراسته میگردانم و تمامی آنها را گمراه میسازم 39
میتوانید ترجمه ی آیات را از ترجمه ی قرآن من در وبلاگ به زبان فارسی ببینید
www.http://qurantarjome.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر