۱۳۹۲ آبان ۳۰, پنجشنبه

18 - حکم زناکار وهم جنس گرایان در قرآن چیست ؟

جواب : سوالات قرآن برای ترویج و نشر فرهنگ کتاب آسمانی 18
خواهران و برادران خردمند لطفآ با تدبر در آیات قرآن بفرمایید آیا حکم سنگسار زنا کار در قرآن هست ؟ و چنانچه نیست حکم زناکاران در قرآن چیست ؟ و آیا حکمی برای هم جنس گرایان در قرآن وجود دارد ؟
ضمن تشکر از دوستانی که در بحث شرکت نموده و بعضآ پاسخ های درستی به پرسش دادند
جواب : حکم سنگسار زنا کار در قرآن وجود ندارد بلکه این حکم از تحریفات بنی اسراییل در کتاب تورات وارد شده و روش آنها برای زنا کار است که این تحریفات چون نتوانستند در دل قرآن جا پیدا کنند در قالب احادیث و مغایر با حکم خدا در قرآن به خورد مسلمانها داده شد و متاسفانه بسیار از مسلمانها نیز این اسراییلیات را باور کردند و آن را بر خلاف حکم صریح قرآن اجرا می کنند حکم قرآن در مورد زنا کار فقط درسوره ی نور آیه 2 آمده
الزَّانِيَةُ وَالزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا مِئَةَ جَلْدَةٍ وَلَا تَأْخُذْكُم بِهِمَا رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَلْيَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَةٌ مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ [النور : 2] زن زنا کار و مرد زنا کار را به هر کدام یکصد ضربه شلاق از جنس پوست بزنید و در دین خدا نسبت به آن دو نفر مهربانی اتخاذ نکنید اگر شما به خدا و روز آخر ایمان داریدو باید گروهی از مومنین شاهد عذاب ان دو (زناکار) باشند 2
هم جنس گرایی در قران مذموم است و نهی شده
حکم لواط کاران نیز در سوره ی نساء آیه ی 16 ح آمده
وَاللَّذَانَ يَأْتِيَانِهَا مِنكُمْ فَآذُوهُمَا فَإِن تَابَا وَأَصْلَحَا فَأَعْرِضُواْ عَنْهُمَا إِنَّ اللّهَ كَانَ تَوَّاباً رَّحِيماً [النساء : 16] واگر دونفر مرد از شما مرتکب فحشایی شوند(مرتکب لواط شوند) پس اذیتشان کنیدو اگر توبه کردند و خود را اصلاح کردند دیگر کاری با آنها نداشته باشید البته خدا توبه پذیر مهربان است(16)
ضمیر موصولی وللذان اشاره به دو مرد دارد که متاسفانه برخی مترجمین آن را (( آن دو نفر)) ترجمه نموده اند که در عربی به معنی آن دو نفر مرد است زیرا در عربی ضمایر مذکر و مونث فرق  میکند برای فهم بهتر ضمایر موصولی زن و مرد را برایتان مینویسم
الذی = آن مرد الذان = آن دو مرد الذین = آن مردان
التی = آن زن التان یا التین = آن دو زن الاتی یا الایی = آن زنها
در باره ی ضمایر از من سوال شد اگر در این آیه نساء 16 ارتباط بین یک زن و مرد باشد نیز ضمیر مذکر می آید باید گفت بله اما ارتباط جنسی بین یک زن و یک مرد را قران زنا مینامد و حکم آن در سوره ی نور آیه 2 داده شده و خدا برای یک جرم دو گونه کیفرنمی دهد بنا بر این در اینجا ارتباط جنسی بین دو مرد است

حکم زنان هم جنس گرا نیز در سوره ی نساء 15 آمده 
 وَاللاَّتِي يَأْتِينَ الْفَاحِشَةَ مِن نِّسَآئِكُمْ فَاسْتَشْهِدُواْ عَلَيْهِنَّ أَرْبَعةً مِّنكُمْ فَإِن شَهِدُواْ فَأَمْسِكُوهُنَّ فِي الْبُيُوتِ حَتَّىَ يَتَوَفَّاهُنَّ الْمَوْتُ أَوْ يَجْعَلَ اللّهُ لَهُنَّ سَبِيلاً [النساء : 15]
و زنهایی از زنهای شما که مرتکب فحشا میشوند پس برعلیه آنها شاهد بخواهید و اگر (شاهدان) شهادت دادند از آنها در خانه هایتان نگهداری کنید تا وقتیکه مرگ دریابدشان یا خدا راهی را برای آنها قرار دهد ﴿۱۵﴾ 
 دقت در آیه ی فوق ضروریست که بسیاری از مترجمین ان را با زنا اشتباه گرفته اند زیرا در زنا مرد یازن با جنس مخالف هم بستر مي شود اما در این آیه بحثی از زنا نیست بلکه بحث فحشای زنان است یعنی همبستر شدن زن با زن
برای بررسی بیشتر در باره حکم زنا کار به لینک زیر بروید 
ردی بر توجیه ازدواج قانونی هم جنس گرایان 

karim eslami:
عزیزان توجه کنید که افکار انحرافی وقتی شکل می گیرد که ما از حدود خدا در قران بی خبریم و بر اساس بافته های ذهنی بدون توجه به ایات نتیجه گیری می کنیم بدون انکه درک درستی از ایات و یا معنی و مفهوم واژه های بکار رفته در قران داشته باشیم 

وقتی کلمه زوج و زوجه در قران بکار رفته دقیقآ نشان میدهد که در ازدواج هویت جنسی بین یک زن و یک مرد صورت می گیرد تمام آیات قران این مطلب را تایید میکند که ازدواج و نکاح بین یک مرد و زن است و هر باور دیگر غیر از این را که بتواند روابط جنسی بین دو هم جنس را نکاح یا ازدواج نامید را بطور روشن و واضح رد می کند

در نکاح یا ازدواج ابتدا هویت جنسی فرد حتمآ باید مشخص شود که یک فرد مرد است یا زن و بر اساس همین شناخت هویت جنسی روابط شکل می گیرد مانند مسئله ی ارث بین دو همسر از یکدیگر و یا از اطرافیان خود مانند پدر و مادر و برادران و خواهران بدون داشتن هویت جنسی مشخص تمام این روابط که احکام خدا آن را مشخص کرده زیر سوال است آیاتی از سوره ی نساء را برای فهم این مطلب تقدیم می کنم

يُوصِيكُمُ اللَّـهُ فِي أَوْلَادِكُمْ ۖ لِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الْأُنثَيَيْنِ ۚ فَإِن كُنَّ نِسَاءً فَوْقَ اثْنَتَيْنِ فَلَهُنَّ ثُلُثَا مَا تَرَكَ ۖ وَإِن كَانَتْ وَاحِدَةً فَلَهَا النِّصْفُ ۚ وَلِأَبَوَيْهِ لِكُلِّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا السُّدُسُ مِمَّا تَرَكَ إِن كَانَ لَهُ وَلَدٌ ۚ فَإِن لَّمْ يَكُن لَّهُ وَلَدٌ وَوَرِثَهُ أَبَوَاهُ فَلِأُمِّهِ الثُّلُثُ ۚ فَإِن كَانَ لَهُ إِخْوَةٌ فَلِأُمِّهِ السُّدُسُ ۚ مِن بَعْدِ وَصِيَّةٍ يُوصِي بِهَا أَوْ دَيْنٍ ۗ آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَاؤُكُمْ لَا تَدْرُونَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ لَكُمْ نَفْعًا ۚ فَرِيضَةً مِّنَ اللَّـهِ ۗ إِنَّ اللَّـهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا﴿١١﴾
خدا به شما در مورد فرزندانتان سفارش میکند سهم پسر مانند سهم دو دختر است اما اگر(وارثین زن بودند) زنها بیش از دو تا بودند سهمشان دو سوم آنچیزیست که به ارث گذاشته شده و اگر فقط یک زن بود سهم او نصف ارث است و برای پدر و مادرش سهم هر کدامشان یک ششم از ارث است در صورتیکه متوفی صاحب فرزند باشد و اگر فرزندی نداشته باشد و پدر و مادرش وارث او باشند سهم مادرش یک سوم از ارث است اما اگر برادرانی داشته باشد سهم مادرش یک ششم است البته این سهم ها بعد از هزینه ایست که برای وصییت متوفی که به آن وصیت نموده میشود وپرداخت بدهی هایش محاسبه میشود. پدرانتان و فرزندا نتان شما نمی دانید کدامیک ازآنها به شما نزدیکترند در منفعت این حکمی است از خدا و خدا دانای حکیم است  ﴿۱۱﴾

وَلَكُمْ نِصْفُ مَا تَرَكَ أَزْوَاجُكُمْ إِن لَّمْ يَكُن لَّهُنَّ وَلَدٌ ۚ فَإِن كَانَ لَهُنَّ وَلَدٌ فَلَكُمُ الرُّبُعُ مِمَّا تَرَكْنَ ۚ مِن بَعْدِ وَصِيَّةٍ يُوصِينَ بِهَا أَوْ دَيْنٍ ۚ وَلَهُنَّ الرُّبُعُ مِمَّا تَرَكْتُمْ إِن لَّمْ يَكُن لَّكُمْ وَلَدٌ ۚ فَإِن كَانَ لَكُمْ وَلَدٌ فَلَهُنَّ الثُّمُنُ مِمَّا تَرَكْتُم ۚ مِّن بَعْدِ وَصِيَّةٍ تُوصُونَ بِهَا أَوْ دَيْنٍ ۗ وَإِن كَانَ رَجُلٌ يُورَثُ كَلَالَةً أَوِ امْرَأَةٌ وَلَهُ أَخٌ أَوْ أُخْتٌ فَلِكُلِّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا السُّدُسُ ۚ فَإِن كَانُوا أَكْثَرَ مِن ذَٰلِكَ فَهُمْ شُرَكَاءُ فِي الثُّلُثِ ۚ مِن بَعْدِ وَصِيَّةٍ يُوصَىٰ بِهَا أَوْ دَيْنٍ غَيْرَ مُضَارٍّ ۚ وَصِيَّةً مِّنَ اللَّـهِ ۗ وَاللَّـهُ عَلِيمٌ حَلِيمٌ ﴿١٢﴾ 
و برای شما نصف میراث زنانتان است در صورتیکه فرزند نداشته باشند ولی اگر فرزند داشته باشند سهم شما یک چهارم از میراث است پس ازعمل به وصیتی که وصیت نموده اند ویا پرداخت بدهی ها ( که اول باید پرداخت شود) و سهم زنان یک چهارم از میراث شماست اگر فرزندی نداشته باشید ولی اگر فرزند داشتید سهم آنها یک هشتم از میراث است پس از عمل به وصیتی که به آن وصیت کرده اید و یا پرداخت بدهیها واگرمردی باشد که از او کلاله ارث ببرند (کسی که همسر و فرزندی ندارد و از او پدر و مادر و برادرها و خواهر ها ارث میبرند) و برایش  یک خواهر ویک برادر باشد  ویا زنی که برایش یک خواهر و یک برادر  باشد سهم هر یک از آنها یک ششم است ولی اگر تعدادشان (تعداد برادر ها و خواهرها) بیشتر باشد همگی در یک سوم مال شریک هستند پس از عمل به وصیتی که به آن توصیه شده و پرداخت بدهیها و بدون ضرر رساندن (این حکم) توصیه ایست از جانب خدا و خدا دانای بردباراست  ﴿۱۲﴾ 

تِلْكَ حُدُودُ اللَّـهِ ۚ وَمَن يُطِعِ اللَّـهَ وَرَسُولَهُ يُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا ۚوَذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ ﴿١٣﴾
آن حدود خداست و هر کس خدا و رسولش را اطاعت کند او را در باغهایی که  از زیر آنها رودهایی جاریست داخل میکند درآن ساکن میشوند و آنست آن کامیابی بزرگ  ﴿۱۳﴾ 

وَمَن يَعْصِ اللَّـهَ وَرَسُولَهُ وَيَتَعَدَّ حُدُودَهُ يُدْخِلْهُ نَارًا خَالِدًا فِيهَا وَلَهُ عَذَابٌ مُّه

ِينٌ﴿١٤﴾
و هر کس ازخدا و رسولش نافرمانی کند و از حدود خدا تجاوز کند او را در آتشی داخل میکند که در آن اقامت میگزینند و برای اوعذابی خوار کننده است﴿۱۴﴾ نساء

آیات فوق نشان میدهد که در ازدواج و نکاح حتمآ باید هویت جنسی فرد مشخص شود که فرد زن است یا مرد است و الباقی روابط و حقوق هر کدام بر اساس همین روابط مشخص می شود 

در طول زندگی پس از نکاح و ازدواج هم همین روابط و قوانین بر اساس هویت جنسی فرد معین می شود آیات دیگری در ارتباط با همین مطلب تقدیم می کنم به جهت آنکه طالبان حقیقت سر در گم نشوند آیات را از سوره ی بقره انتخاب میکنم که حقوق افراد بر اساس جنسیت تعین شده

 وَ إِذٰا طَلَّقْتُمُ اَلنِّسٰاءَ فَبَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ فَلاٰ تَعْضُلُوهُنَّ أَنْ يَنْكِحْنَ أَزْوٰاجَهُنَّ إِذٰا تَرٰاضَوْا بَيْنَهُمْ بِالْمَعْرُوفِ ذٰلِكَ يُوعَظُ بِهِ مَنْ كٰانَ مِنْكُمْ يُؤْمِنُ بِاللّٰهِ وَ اَلْيَوْمِ اَلْآخِرِ ذٰلِكُمْ أَزْكىٰ لَكُمْ وَ أَطْهَرُ وَ اَللّٰهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لاٰ تَعْلَمُونَ  ﴿۲۳۲﴾
 و چون زنان را طلاق گفتید، و عدهء خود را به پایان رساندند، آنان را از ازدواج با همسران [سابق ] خود، چنانچه بخوبى با یکدیگر تراضى نمایند، جلوگیرى مکنید. هر کس از شما به خدا و روز بازپسین ایمان دارد، به این [دستورها] پند داده مى شود. [مراعات ] این امر براى شما پربرکت تر و پاکیزه تر است، و خدا مى داند و شما نمى دانید. (۲۳۲) بقره

 وَ اَلْوٰالِدٰاتُ يُرْضِعْنَ أَوْلاٰدَهُنَّ حَوْلَيْنِ كٰامِلَيْنِ لِمَنْ أَرٰادَ أَنْ يُتِمَّ اَلرَّضٰاعَةَ وَ عَلَى اَلْمَوْلُودِ لَهُ رِزْقُهُنَّ وَ كِسْوَتُهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ لاٰ تُكَلَّفُ نَفْسٌ إِلاّٰ وُسْعَهٰا لاٰ تُضَارَّ وٰالِدَةٌ بِوَلَدِهٰا وَ لاٰ مَوْلُودٌ لَهُ بِوَلَدِهِ وَ عَلَى اَلْوٰارِثِ مِثْلُ ذٰلِكَ فَإِنْ أَرٰادٰا فِصٰالاً عَنْ تَرٰاضٍ مِنْهُمٰا وَ تَشٰاوُرٍ فَلاٰ جُنٰاحَ عَلَيْهِمٰا وَ إِنْ أَرَدْتُمْ أَنْ تَسْتَرْضِعُوا أَوْلاٰدَكُمْ فَلاٰ جُنٰاحَ عَلَيْكُمْ إِذٰا سَلَّمْتُمْ مٰا آتَيْتُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ اِتَّقُوا اَللّٰهَ وَ اِعْلَمُوا أَنَّ اَللّٰهَ بِمٰا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ  ﴿۲۳۳﴾
 و مادران [باید] فرزندان خود را دو سال تمام شیر دهند. [این حکم ] براى کسى است که بخواهد دوران شیرخوارگى را تکمیل کند. و خوراک و پوشاک آنان [ مادران ]، به طور شایسته، بر عهدهء پدر است. هیچ کس جز به قدر وسعش مکلف نمى شود. هیچ مادرى نباید به سبب فرزندش زیان ببیند، و هیچ پدرى [نیز] نباید به خاطر فرزندش [ضرر ببیند]. و مانند همین [احکام ] بر عهدهء وارث [نیز] هست. پس اگر[پدر و مادر] بخواهند با رضایت و صوابدید یکدیگر، کودک را[زودتر] از شیر بازگیرند، گناهى بر آن دو نیست. و اگر خواستید براى فرزندان خود دایه بگیرید، بر شما گناهى نیست، به شرط آنکه چیزى را که پرداخت آن را به عهده گرفته اید، به طور شایسته بپردازید. و از خدا پروا کنید و بدانید که خداوند به آنچه انجام مى دهید بیناست. (۲۳۳)  بقره

 وَ اَلَّذِينَ يُتَوَفَّوْنَ مِنْكُمْ وَ يَذَرُونَ أَزْوٰاجاً وَصِيَّةً لِأَزْوٰاجِهِمْ مَتٰاعاً إِلَى اَلْحَوْلِ غَيْرَ إِخْرٰاجٍ فَإِنْ خَرَجْنَ فَلاٰ جُنٰاحَ عَلَيْكُمْ فِي مٰا فَعَلْنَ فِي أَنْفُسِهِنَّ مِنْ مَعْرُوفٍ وَ اَللّٰهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ  ﴿۲۴۰﴾
 و کسانى از شما که مرگشان فرا مى رسد، و همسرانى بر جاى مى گذارند، [باید] براى همسران خویش وصیت کنند که آنان را تا یک سال بهره مند سازند و[از خانه شوهر] بیرون نکنند. پس اگر بیرون بروند، در آنچه آنان به طور پسندیده دربارهء خود انجام دهند، گناهى بر شما نیست. و خداوند توانا و حکیم است. (۲۴۰) بقزه 

 وَ لِلْمُطَلَّقٰاتِ مَتٰاعٌ بِالْمَعْرُوفِ حَقًّا عَلَى اَلْمُتَّقِينَ  ﴿۲۴۱﴾
 و فرض است بر مردان پرهیزگار که زنان طلاق داده شده را بشایستگى چیزى دهند. (۲۴۱) بقره

 كَذٰلِكَ يُبَيِّنُ اَللّٰهُ لَكُمْ آيٰاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ  ﴿۲۴۲﴾
 بدین گونه، خداوند آیات خود را براى شما بیان مى کند، باشد که بیندیشید. (۲۴۲)  بقره 

حال برای انکه بدانید قران  ازدواج با هم جنس را نوعی انحراف از حقیقت میشمارد برای محققین و متدبران در قران یک قسمت از سوره ی شعرا را تقدیم میکنم که مطلب طولانی هم نشود


و البته پروردگارت او عزتمند رحم گستر است ﴿۱۵۹﴾
كَذَّبَتْ قَوْمُ لُوطٍ الْمُرْسَلِينَ ﴿١٦٠﴾
قوم لوط فرستاده ها را تکذیب کردند ﴿۱۶۰﴾
إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ لُوطٌ أَلَا تَتَّقُونَ ﴿١٦١﴾
وقتی که برادرشان لوط به آنها گفت : چرا حدود خدا را رعایت نمی کنید ؟ ﴿۱۶۱﴾
إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ ﴿١٦٢﴾
البته من برای شما پیامبری امین هستم ﴿۱۶۲﴾
فَاتَّقُوا اللَّـهَ وَأَطِيعُونِ ﴿١٦٣﴾
پس حدود خدا را رعایت کنید و من را اطاعت کنید  ﴿۱۶۳﴾
وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ ۖ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَ

الَمِينَ ﴿١٦٤﴾
و بخاطر آن (دعوتم) از شما مزدی نمی خواهم غیر از این نیست که مزد من بعهده ی پروردگار جهانیان است ﴿۱۶۴﴾
أَتَأْتُونَ الذُّكْرَانَ مِنَ الْعَالَمِينَ ﴿١٦٥﴾
آیا بسراغ مردان از جهانیان میروید ؟ ﴿۱۶۵﴾
وَتَذَرُونَ مَا خَلَقَ لَكُمْ رَبُّكُم مِّنْ أَزْوَاجِكُم ۚ بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ عَادُونَ ﴿١٦٦﴾ 
و آنچه را که پروردگارتان از همسرانتان خلق کرده رها میکنید بلکه شما قومی متجاوز هستید ﴿۱۶۶﴾
قَالُوا لَئِن لَّمْ تَنتَهِ يَا لُوطُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمُخْرَجِينَ﴿١٦٧﴾
گفتند:ای لوط اگر از آن دست بر نداری حتمآ از اخراج شده ها خواهی بود  ﴿۱۶۷﴾
قَالَ إِنِّي لِعَمَلِكُم مِّنَ الْقَالِينَ ﴿١٦٨﴾
گفت من برای عمل کرد شما از مخالفت کننده ها هستم ﴿۱۶۸﴾
رَبِّ نَجِّنِي وَأَهْلِي مِمَّا يَعْمَلُونَ ﴿١٦٩﴾
پروردگارا من و خانواده ام را از اعمال انها نجات بده  ﴿۱۶۹﴾
فَنَجَّيْنَاهُ وَأَهْلَهُ أَجْمَعِينَ ﴿١٧٠﴾ 
و او و اهلش همگی را نجات دادیم  ﴿۱۷۰﴾
إِلَّا عَجُوزًا فِي الْغَابِرِينَ ﴿١٧١﴾  شعرا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر