۱۳۹۲ آبان ۳۰, پنجشنبه

23 - آیا خمر در آخرت هم حرام است ؟

جواب : سوالات قرآن برای ترویج و نشر فرهنگ کتاب آسمانی 23
دوستان اندیشمند با توجه به اینکه در قرآن خمر حرام شده بفرمایید آیا این حرام بودن در دنیاست و یا در آخرت هم حرام است ؟ آیا قرآن آنگونه که انکار کننده کان و ناباوران میگویند دچار تناقض است که خمر را در جایی حرام و جای دیگر به عنوان پاداش مطرح میکند؟

مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ فِيهَا أَنْهَارٌ مِّن مَّاء غَيْرِ آسِنٍ وَأَنْهَارٌ مِن لَّبَنٍ لَّمْ يَتَغَيَّرْ طَعْمُهُ وَأَنْهَارٌ مِّنْ خَمْرٍ لَّذَّةٍ لِّلشَّارِبِينَ وَأَنْهَارٌ مِّنْ عَسَلٍ مُّصَفًّى وَلَهُمْ فِيهَا مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ وَمَغْفِرَةٌ مِّن رَّبِّهِمْ كَمَنْ هُوَ خَالِدٌ فِي النَّارِ وَسُقُوا مَاء حَمِيماً فَقَطَّعَ أَمْعَاءهُمْ [محمد : 15]
....وَأَنْهَارٌ مِّنْ خَمْرٍ لَّذَّةٍ لِّلشَّارِبِينَ...محمد ..... جوی هایی از آمیخته ها (مواد مخلوط شده با رایحه ای خوش) که لذتی برای نوشندگان است .....

جواب : خمر فقط به معنی مستی آور ، پوشاندن و زایل کردن نیست و به معنی آمیخته و رایحه و بوی خوش نیز آمده و تضاد و تناقضی در آیات خداوند نیست
مثال باغ (بهشتی) که به کسانی که حدود خدا را رعایت میکنند وعده داده می شود در آن جویهایی پر از آب است که رنگش تغییر نمی کند (نمی گندد)و جویهایی از شیر که طعم ان تغییر نمی کند و جوی هایی از آمیخته ها (مواد مخلوط شده با رایحه ای خوش) که لذتی برای نوشندگان است و جویهایی از عسل خالص و در آن برای آنها از هر میوه ای و آمرزشی از جانب پروردگارشان است مانند کسی است که او در آتش اقامت می گزیند ؟ و از آب جوشان نوشانده می شود ؟ بطوریکه دستگاه گوارش آنها بریده می شود 15

توجه کنیم که در آخرت انسانها در روز حساب به قیافه ی مستها شبیه میشوند در حالیکه مست نیستند....... وَتَرَى النَّاسَ سُكَارَى وَمَا هُم بِسُكَارَى وَلَكِنَّ عَذَابَ اللَّهِ شَدِيدٌ [الحج : 2] تو مردمرا می بینی که مست هستند در حالیکه مست نیستند بلکه عذاب خدا شدید است
همچنین در قرآن از مستی و بیهوشی مرگ نیز سخن گفته شده >>> وَجَاءتْ سَكْرَةُ الْمَوْتِ بِالْحَقِّ ذَلِكَ مَا كُنتَ مِنْهُ تَحِيدُ [قـ : 19]و مستی و مدهوشی مرگ بسراغش آمد آنست آنچه از آن خوشتان نمی آمد 19
اما انسانها در قیامت مست نیستند بنا به گفته ی قرآن و نوشیدنی هایی که به مومنین داده میشود نه انها را مست میکند و نه عقلشان را زایل میکند
بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِّن مَّعِينٍ [الواقعة : 18]لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنزِفُونَ [الواقعة : 19]با لیوانهایی و گلابدانهایی و پیاله هایی از آب جاری 18 که نه از آن (آب) سر درد می گیرند و نه آنکه مستی عقلشان را زایل میکند 19
إِنَّ الْأَبْرَارَ يَشْرَبُونَ مِن كَأْسٍ كَانَ مِزَاجُهَا كَافُوراً [الإنسان : 5]عَيْناً يَشْرَبُ بِهَا عِبَادُ اللَّهِ يُفَجِّرُونَهَا تَفْجِيراً [الإنسان : 6]
يُسْقَوْنَ مِن رَّحِيقٍ مَّخْتُومٍ [المطففين : 25]خِتَامُهُ مِسْكٌ وَفِي ذَلِكَ فَلْيَتَنَافَسِ الْمُتَنَافِسُونَ [المطففين : 26]وَمِزَاجُهُ مِن تَسْنِيمٍ [المطففين : 27]عَيْناً يَشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ [المطففين : 28] 24 از عطر خوشبو و مهر و موم شده نوشانیده می شوند 25 مهر و موم آن از مشک است و در آن باید رغبت کننده ها رغبت پیدا کنند 26 و آن (عطر خوشبو) آمیخته از تسنیم است 27 چشمه ای که مقربان از آن می نوشند 28


karim eslami
سلام جناب موحد مطلب را برایتان قرار میدهم از کتاب لغت که خمر به معنای آمیخته و بوی خوش هم آمده البته معانی دیگری هم دارد که یکی از انها مستی است بر اساس قران خمر به معنی مست و مدهوش کننده هم امده و در قران حرام مصرف ان حرام است
سنت الله تغییر ناپذی  است نمی توان گفت قتل و تجاوز در دنیا حرام و در اخرت مجاز است
خمری که در اخرت به متقین داده می شود  مست و مدهوش کننده نیست ایات قران این مطلب را تایید میکند

 لاٰ فِيهٰا غَوْلٌ وَ لاٰ هُمْ عَنْهٰا يُنْزَفُونَ  ﴿۴۷﴾
 نه در آن فساد عقل است و نه ایشان از آن به بدمستى [و فرسودگى ] مى افتند. (۴۷) صافات

 لاٰ يُصَدَّعُونَ عَنْهٰا وَ لاٰ يُنْزِفُونَ  ﴿۱۹﴾
 [که ] نه از آن دردسر گیرند و نه بى خرد گردند. (۱۹) واقعه

حال بپردازیم به ایه اگر سخنان عوام را کنار بگذاریم و محققانه ایه را بررسی و آنالیز کنیم میبینیم که سخن از جویهایی از اب و شیر تازه و عسل و انگبین و جویی از مخلوط این مواد را تذکر  می دهد

مَّثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ ۖ فِيهَا أَنْهَارٌ مِّن مَّاءٍ غَيْرِ آسِنٍ وَأَنْهَارٌ مِّن لَّبَنٍ لَّمْ يَتَغَيَّرْ طَعْمُهُ وَأَنْهَارٌ مِّنْ خَمْرٍ لَّذَّةٍ لِّلشَّارِبِينَ وَأَنْهَارٌ مِّنْ عَسَلٍ مُّصَفًّى ۖ وَلَهُمْ فِيهَا مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ وَمَغْفِرَةٌ مِّن رَّبِّهِمْ ۖ كَمَنْ هُوَ خَالِدٌ فِي النَّارِ وَسُقُوا مَاءً حَمِيمًا فَقَطَّعَ أَمْعَاءَهُمْ﴿١٥﴾
 مثال باغ (بهشتی) که به کسانی که حدود خدا را رعایت میکنند وعده داده می شود در آن جویهایی پر از آب است که رنگش تغییر نمی کند (نمی گندد)و جویهایی از شیر که طعم ان تغییر نمی کند و جوی هایی از آمیخته ها (مواد مخلوط شده با رایحه ای خوش) که لذتی برای نوشندگان است و جویهایی از عسل خالص و در آن برای آنها از هر میوه ای و آمرزشی از جانب پروردگارشان است مانند کسی است که او در آتش اقامت می گزیند ؟ و از آب جوشان نوشانده می شود ؟ بطوریکه دستگاه گوارش آنها بریده می شود ﴿۱۵﴾ محمد

حالا باید دقت کنیم چرا قران خمر که شامل هر نوع مستی اوری هست را حرام میکند و ایا مواردی که قران بیان میکند در بهشت مجاز است ؟ ایات را بررسی میکنیم

مصرف خمر در قران عملی شیطانیست و در بهشت از اعمال شیطانی برائت می جویند
مصرف خمر ایجاد کینه و دشمنی میکند و در بهشت تحییات اهل بهشت سلام است و کینه و دشمنی جایی ندارد

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿٩٠﴾
ای كسانی كه ايمان آورديد قطعاً هر مستی آور و قمار و چیزهایی که (بر بتها) نصب میکنید و تيرهای قرعه كشی كار زشتی است از عمل شيطان است پس از آن دوری كنيد شايد شما رستگار شويد ﴿۹۰﴾
إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَن يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَن ذِكْرِ اللَّـهِ وَعَنِ الصَّلَاةِ ۖ فَهَلْ أَنتُم مُّنتَهُونَ ﴿٩١﴾
قطعاً بدانيد كه شيطان می خواهد كه ميان شما دشمنی و كينه را واقع گرداند در هر چيز مستی آور و قمار و مانع شما شود از ياد آوردن خدا واز نماز پس آيا شما دست بر می داريد ﴿۹۱﴾  مائده

با توجه به دلایل و قراین فوق و با توجه به اینکه قران سخن متضاد نمی گوید معنی خمری که در محمد ۱۹ آمده مستی اور نیست و امیخته ای از عسل و شیر و ......است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر