۱۳۹۲ آبان ۳۰, پنجشنبه

90 - آیا لوط دخترانش را برای زنا پیشکش کرد ؟

پاسخ به : سوالات قرآن برای ترویج و نشر فرهنگ کتاب آسمانی 90
دانش آموختگان قرآن برخی با تبعیت از تحریفات با پیروی از اوهام و خیالات بر این باورند که لوط با دخترانش زنا کرد و آیه ای از قران میدهند که لوط دخترانش را برای قومش به زنا پیشکش کرد لطفآ با تدبر و تفکر در آیات خدا بفرمایید آیا لوط دخترانش را برای زنا به قوم خودش پیشکش میکند؟
قَالَ هَؤُلاء بَنَاتِي إِن كُنتُمْ فَاعِلِينَ [الحجر : 71] گفت اینها دختران من هستند اگر می خواهید کاری انجام دهید
جواب : در جواب کسانی که برای تطهیر تحریفات تورات قصد دارند بگویند که در قران بدتر از تورات نوشته که لوط دخترانش را به زنا پیشکش قومش می کند و به انها پیشنهاد دخترانش را میدهد و بر اثر نادانی و نافهمی آیات خدا را تحریف و انکار می کنند تا توهمات خود را توجیه کنند قرآن می گوید که دین خداوند یکیست و شریعت خداوند نیز یکیست و زنا در آیین و شریعت خداوند فساد است و خدا هرگز به فساد تشویق و ترغیب نمیکند لوط نیز یکی از پیامبران خداستکه از شریعت اسلام پیروی میکرد و هرگز دخترانش را برای زنا کاری به قوم گمراه پیشنهاد نکرده این آیه ی قران ما را به این باور راهنمایی می کند
وَجَاءهُ قَوْمُهُ يُهْرَعُونَ إِلَيْهِ وَمِن قَبْلُ كَانُواْ يَعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ قَالَ يَا قَوْمِ هَـؤُلاء بَنَاتِي هُنَّ أَطْهَرُ لَكُمْ فَاتَّقُواْ اللّهَ وَلاَ تُخْزُونِ فِي ضَيْفِي أَلَيْسَ مِنكُمْ رَجُلٌ رَّشِيدٌ [هود : 78] وقومش شتابان بسوی او آمدند در حالیکه از قبل مرتکب کارهای بد می شدند گفت : ای قوم اینها دختران من هستند آنها برای شما پاکیزه تر هستند پس حدود خدا را رعایت کنید ودر مقابل میهمانانم من را خوار نکنید. آیا درمیان شما یک نفر مرد آگاه نیست ؟ ﴿۷۸﴾
آیه ی فوق بروشنی سخن لوط را که می گوید این دختران من برای شما پاکیزه تر هستند از آنچه امیال نفسانی شما را آلوده به گناه میکند یعنی دختران بر اساس ازدواج و قوانین خدا به قوم پیشنهاد میشود و نه برای زنا و فحشا و تباه کاری
اخطار مهم
به کسانی که این تهمت بزرگ را به پیامبر خدا نسبت می دهند که با دخترانش زنا کرده هشدار میدهم که به حکم قران چنانچه شاهدی بر این ادعا نیاورند باید یکصد ضربه شلاق بخورند و دیگر هرگز شهادتی از انها قبول نشود
وَالَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاء فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِينَ جَلْدَةً وَلَا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَداً وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ [النور : 4] و کسانی که به زنهای پاکدامن تهمت میزنند و چهار شاهد بر ان نمی آورند پس هشتاد ضربه به انها بزنید و تا ابد دیگر شهادت دادن آنها را قبول نکنید و آنها گناهکار هستند ﴿۴﴾
و به کسانی که به چنین اراجیف ابلهانه ای گوش میدهند و به خدا پناه نمی برند و نمی گویند که در صلاحیت ما نیست که در این مورد که نمی دانیم سخنی بیان کنیم نیز هشدار می دهم که مبادا مخاطب آیات خدا قرار گیرند و در لیست دروغگویان قرار بگیرند
إِنَّ الَّذِينَ جَاؤُوا بِالْإِفْكِ عُصْبَةٌ مِّنكُمْ لَا تَحْسَبُوهُ شَرّاً لَّكُم بَلْ هُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ لِكُلِّ امْرِئٍ مِّنْهُم مَّا اكْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ وَالَّذِي تَوَلَّى كِبْرَهُ مِنْهُمْ لَهُ عَذَابٌ عَظِيمٌ [النور : 11] لَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بِأَنفُسِهِمْ خَيْراً وَقَالُوا هَذَا إِفْكٌ مُّبِينٌ [النور : 12] لَوْلَا جَاؤُوا عَلَيْهِ بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاء فَإِذْ لَمْ يَأْتُوا بِالشُّهَدَاء فَأُوْلَئِكَ عِندَ اللَّهِ هُمُ الْكَاذِبُونَ [النور : 13] کسانی که تهمت دروغین را آوردند از خود شما بودند حساب نکنید که آن شری برای شما بود بلکه آن خیری برای شماست برای هر مردی از آنها کیفریست به اندازه ی گناهی که مرتکب شده اند و آن کس از انها که متولی این تهمت دروغین بزرگ بود برای او عذابی بزرگ است ﴿١۱﴾ چرا وقتی آن (تهمت دروغین) را شنیدند مردان مومن و زنهای مومن در پیش خود گمان به خوبی نکردند ؟ و نگفتند که این مطلب دروغی آشکار است ؟ ﴿١۲﴾ چرا بر آن (اتهامی که زدند) چهار شاهد نیاوردند ؟ و اگر آنها شاهدان خود را نیاورند آنها نزد خدا همان دروغ گویان هستند ﴿١۳﴾
این مطلب که دختران لوط با پدرشان زنا کردند از تحریفات تورات است که در کتاب پیدایش بیان میشود که در ادامه ی مطالب مینویسم و ربطی به قرآن ندارد و ىختران لوط در قران بیشتر از دو دختر هستند و این نیز تناقضی آشکار بین قران و تحریفات تورات است
درقرآن لوط به کسانی که در پی درخواست نفسانی شان به شتاب به در خانه ی لوط می آیند می گوید >> هَؤُلاء بَنَاتِي >> یعنی اینها دختران من هستند که به تعدادی دختر بیش از دو نفر اشاره دارد و اگر آنها به گفته ی تورات که می گوید دو دختر بودند باید میگفت >> هَؤُلاء بَنَتان >> اینها دو دختر من هستند اما لوط کلمه ی >>بَنَاتِي >> دختران بیش از دو نفر را بکار میبرد در عربی جمع یا تثنیه است که به دو نفر اطلاق میشود و یا جمع است که به بیش از دو نفر بکار برده میشود و در قران اسم جمع بکار رفته که نشان میدهد تعداد دختران لوط بیش از دو نفر هستند
پیدایش باب نوزده آیه سی و شش
پس‌ هر دو دختر لوط‌ از پدر خود حامله‌ شدند.
پیدایش باب نوزده از آیه سی تا سی و هشت
سرنوشت لوط و دخترانش
۳۰ و لوط‌ از صوغر برآمد و با دو دختر خود در كوه‌ ساكن‌ شد زیرا ترسید كه‌ در صوغر بماند. پس‌ با دو دختر خود در مَغاره‌ سُكْنی‌ گرفت‌. ۳۱ و دختر بزرگ‌ به‌ كوچك‌ گفت‌: «پدر ما پیر شده‌ و مردی‌ بر روی‌ زمین‌ نیست‌ كه‌ برحسب‌ عادت‌ كل‌ جهان‌، به‌ ما در آید. ۳۲ بیا تا پدر خود را شراب‌ بنوشانیم‌، و با او همبستر شویم‌، تا نسلی‌ از پدر خود نگاه‌ داریم‌.» ۳۳ پس‌ در همان‌ شب‌، پدر خود را شراب‌ نوشانیدند، و دختر بزرگ‌ آمده‌ با پدر خویش‌ همخواب‌ شد، و او از خوابیدن‌ و برخاستن‌ وی‌ آگاه‌ نشد. ۳۴ و واقع‌ شد كه‌ روز دیگر، بزرگ‌ به‌ كوچك‌ گفت‌: «اینك‌ دوش‌ با پدرم‌ همخواب‌ شدم‌، امشب‌ نیز او را شراب‌ بنوشانیم‌، و تو بیا و با وی‌ همخواب‌ شو، تا نسلی‌ از پدر خود نگاه‌ داریم‌.» ۳۵ آن‌ شب‌ نیز پدر خود را شراب‌ نوشانیدند، و دختر كوچك‌ همخواب‌ وی‌ شد، و او از خوابیدن‌ و برخاستن‌ وی‌ آگاه‌ نشد. ۳۶ پس‌ هر دو دختر لوط‌ از پدر خود حامله‌ شدند. ۳۷ و آن‌ بزرگ‌، پسری‌ زاییده‌، او را موآب‌ نام‌ نهاد، و او تا امروز پدر موآبیان‌ است‌. ۳۸ و كوچك‌ نیزپسری‌ بزاد، و او را بن‌عَمّی‌ نام‌ نهاد. وی‌ تا بحال‌ پدر بنی‌عمون‌ است‌.
اما قران بروشنی دختران لوط را از مومنانی میداند که از عذاب الهی نجات یافتند اما زن لوط را مایه ی عبرت دیگران قرار میدهد و مجازات می کند و اين تضا د روشنی از تحریفات تورات و قران است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر